Sunday, April 29, 2007

Kære Peter

Jeg kan ikke li’ at lyve
jeg er lige blevet tyve
Men som du kan se, så er jeg fuldblodskvinde
Jeg har sødme, jeg har varme
kom og lig i mine arme
og lad alle dine ængstelser forsvinde
Hvis min alder gør der bange
og du tænker på de mange
år vi skal leve sammen, lover jeg
Du kan være ganske rolig i en ubeskyttet bolig
vil jeg skifte dit kateter - Kære Peter
Da vi mødtes var jeg nitten
det var næsten som om spritten
stadig stod om mine unge, friske lemmer
Jeg beundrede din viden
og vi bollede hele tiden
Og du hviskede at: Kvinderne bestemmer

Du har ret - for vi ER lige
jeg er ung - og du er rig
jeg er smuk - og du er klog - vi passer sammen
Jeg kan sagtens klare mosten
og servere skånekosten
Jeg vil skifte dit kateter - Kære Peter
Kære Peter, hvis du vidste, hvis du så hvor ung jeg var
og du tænkte på, at du ku’ lis’så godt ha’ været min far
Kære Peter, ta’ det roligt, det er bare fint mig
og det er da helt utroligt, som den jakke klæder dig
Jeg si’r: 60 er ingen alder- når man er på farten
Nej, 60 er ingen alder - bare det en mand, der har den!
Du har firmabil og villa
du har sommerhus og grill, ja
det er klart, at du er ingen ung forfører
Selvom pengene er dine kan du få mig til at grine
og jeg passer godt til dine interiører
Og det bedste af det hele
jeg skal aldrig til at dele dig
med een, der lisså godt ku’være min datter
for når min egen alder trykker
har du gangstativ og krykker

Og jeg skifter dit kateter, Kære Peter
ja, jeg vil skifte dit katerer, Kære Peter

No comments: