Saturday, January 20, 2007

Lys i mørket

Lyset er slukket – ligger på gulvet
Roder rundt – men kan ikke finde vej
Hvor er kontakten ? – hvor er lyset ?
Mørket er koldt og kvælende
Det gør ondt at trække vejret
Gråden sidder i halsen, og får den til at trække sig sammen
Tårerne presser sig på, blinker for ikke at græde
Prøver at synke – rømmer sig
Ryster på hovedet – du skal samle dine tanker
Samle tankerne siger jeg denne gang højt
Måske ordene får tankerne til at samle sig
Men nej – en tåre løber ned at kinden
Og flere kommer efter
Smerten i halsen løsner sig – da jeg giver efter
Gisper efter vejret – søger igen
Men finder intet – ingen ro eller den skide kontakt
Blinker – tåre øjnene – ser mig omkring
Hvor er det lige jeg er ?
Mærker efter, tager hænderne op og føler efter
Gulvet er koldt – badeværelset !?
Rejser mig langsom op – finder håndtaget
Får åbnet døren og går ud
Men der er stadig mørkt
Må ud – helt ud – væk herfra – væk fra det hele
Bare væk - - nu!!!

No comments: